Recenze: Osvícení ( Stephen King )

16. srpna 2010 v 18:12 | LittleDreamer |  Me - Essay
STEPHEN KING: OSVÍCENÍ
-
Stephen King ( *21.9.1947 ) je komerčně nejúspěšnější spisovatel posledních dvaceti let.
Vydání knihy: rok 1993
Děj: Osvícení je po Carrie další příklad současného horroru Stephena Kinga, mistra tohoto žánru. Děj se odehrává v luxusním horském hotelu Overloock. Hradiny je rodina Torrancových; manželé Jack a Wendy a jejich pětiletý syn Danny. Všechno by nasvědčovalu tomu, že čtenář drží v ruce normální společenský román, kdyby nebylo atmosféry narůstající hrůzy: kotel ústředního topení se mění v netvora, hrozícího každou chvíli výbuchem, požární hadice v opuštěné chodbě se stává hadem a keře živého plotu, sestříhané do podob zvířat, v sobě skrývají temnou hrozbu. Všechny tyto předměty by měly úplně jiný charakter, kdyby nebylo hlavního hrdiny, pětiletého Dannyho, dítěte obdařeného mimořádnými telepatickými a jasnovideckými vlastnostmi. Právě jeho očima vidíme Overloock, místo, které se na dlouhé zimní měsíce stane domovem rodiny Torrancových. King vede příběh mistrovským způsobem. Danny přejímá fluidum hotelu, který byl svědkem mnoha dramatických událostí. Atmosféra hrůzy, nezadržitelně přenášená na čtenáře, se stupňuje tak, že katastrofa, kterou děj románu končí, je ničím v porovnání s psychickým utrpením hrdinů. A proto varování, abyste tuto knihu nečetli v noci a sami, je zcela opodstatněné.

Můj názor
Kniha mě opravdu zaujala, je zvláštní právě tím, že i myšlenky, nebo vnitřní hlas hrdinů této knihy jsou zapsány. Chvíli trvá, než knize přijdete na kloub a zvyknete si na styl psaní tohoto autora ( přeci jen je to muž a píše jiný žánr knih, než dívčí romány apod. ), ale kniha za přečtení opravdu stojí. Přečtenou jsem ji měla brzy, a nyní mám chuť přečíst ji znova. I vám ji doporučuji, jestliže nemáte bohatou domácí knihovnu, navštivte nějakou městkou a  určitě se dejte do čtení. Ne každému se musí kniha líbit, ovšem na mě udělala dojem jako žádná jiná. Od té doby nečtu žádné dívčí romány - po přečtení této knihy mi připadají problémy 16tiletých holek, které nemají kluka, nebo mají a jsou nešťastné a blah blah blah, úplně nesmyslné a bez děje. ( Nemyslím reálně, ale v těch knížkách, které vždy končí happy endem. )

HODNOCENÍ: 5 z pěti

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.