Spřáteluji!

STATUS: 12:25 - online

Čekejte nové články, možná ještě změny v menu.

Péče o pleť

Dopřej pleti pohov

8. srpna 2010 v 14:47 | LittleDreamer

1.KROK

ODLIČOVÁNÍ
Stejně jako si každý večer vyčistíš zuby nebo umyješ ruce, měla bys očistu dopřát i své pleti, aby mohla přes noc regenerovat. Teda pokud nestojíš o ucpané póry, pupínky nebo třeba oluzpující se šupinky kůže na obličeji. Že ne? Tak stačí obětovat každý večer pět minut. Odličování pleti ti totiž obvykle víc času nezabere. Začni očima. Na tamponek nanes odličovač na tyhle citlivé partie určený, přilož hona oko a pak jemně stáhni - to opakuj tak dlouho, až zbavíš oči všech líčídel. Zbytek obličeje a krk si žádají pleťové mléko. Tamponek veď od středu obličeje do stran a od čela směrem k bradě a až bude špinavý, vyměň ho za čistý. Stejně pak postupuj i s pleťovou vodou, která tonizuje, osvěžuje a stahuje póry. Ale pozor, aby neobsahovala alkohol.

2.KROK

PLEŤOVÁ MASKA
Říkáš si, že patlat na sebe masky je jen pro babky? Chyba! Správně zvolená maska je totiž senzační vzpruhou pro tvoji pleť. Nanášej ji večer, ale jen na dokonale vyčištěný obličej ( klidně i krk ), a pravidelně. Ideálně jednou týdně. Na výběr máš z řady druhů. Trápí tě mastná nebo aknózní pleť? Vyber si čistící masku. Odstraní vrstvu odumřelých buněk, mazu a nečistot. Je tvoje pleť naopak suchá? Sedne jí hydratační maska. V obchodech jich prostě najdeš mraky. Ne všechny musí být na celý obličej. Pokud máš problém s T-zónou, prodávají se i na ni speciálně určené. Masku nech vždycky působit danou dobu a pak ji sloupni nebo opláchni. Na závěr bych měla pleť dočistit pleťovou vodou.

3.KROK

KRÉMOVÁNÍ
Vyčištěná pleť doslov volá po závěrečné péči. Proč? Při odličování totiž ztrácí část ochranného filtru, který jí navrátí krém. Ten je proto nezbytností v jakémkoli věku. Ale neděs se, mladá pleť většinou nepotřebuje nějakou extra péči. Stačí jen lehký hydratační krém, nejlíp takový, na kterém najdeš popisek nekomedonní ( nezanáší póry ). pokud tě ale trápí akné, nebo naopak totálně suchá, vyprahlá kůže, zaměř se na krémy speciálně na tyhle potíže určené. S množstvím krému to ale nepeháněj. Pokožka je ho schopna přiijmout jen trochu. Přebytek, co zůstává na povrchu, jí spíš škodí. Důležitý je i způsob, jakým krém nanášíš. Vytvoř krémové tečky na čele, tváříš nose a bradě - a ty pak lehce rozetři. Na čele směrem ke spánkům, od nosu nahoru na čelo, na tvářích jeď od nosu ke spánkům a od brady pokračuj kolem úst k nosu. Do okolí očí krém jenom lehce vklepej.

Pokožka - Po opalování

9. července 2010 v 10:52 | LittleDreamer
Není nic příjemnějšího, než se po opalování vysprchovat a pokožku zchladit lehkým regeneračním tělovým mlékem.

SPECIÁLNÍ PŘÍPRAVKY
Jde o přípravky s označením ,,after sun'' nebo ,,aprés-soleil'', které jsou určené pro opálenou pleť po slunění. Obsahují velmi mnoho zvlhčujících látek a kromě toho superlehké tuky a oleje, které udržují pleť vláčnou, ale nezabraňují dýchat. Některé přípravky obsahují nepatrné množství samoopalovací látky dihydroxyazeton. Při nestejnoměrném opálení ti pomůže dotónovat barvu kůže a sjednotit její odstín. Dalším způsobem ochrany jsou výživové doplňky v podobě kapslí, které seženeš v lékárnách nebo v drogeriích. Pomáhají chránit pokožku zevnitř.Díky látkám, které obsahují, tvoje kůže rychleji zhnědne a opálení ti vydrží déle. Takový přípravek bys měla začít používat měsíc před plánovaným sluněním a také měsíc po posledním opalováním.

PÉČE PO SLUNĚNÍ
3 chladivé tipy
PŘÍPRAVKY PO OPALOVÁNÍ pleť zklidní, příjemně ochladí a ještě k tomu působí i protizánětlivě. Svoji pokožku bys měla ošetřit po každém opalování.
KDYŽ SE PŘECE JENOM SPÁLÍŠ, jako první pomoc je vhodné v podstatě vše, co chladí.
LÉKAŘ - v případě, že máš větší problémy, neváhej ani chvilku a běž k lékaři.

SPÁLENÁ POKOŽKA
Když i přes veškrou opatrnost a péči tvoje pleť zrudne a je podrážděná, okamžitě se schovej do stínu. I tam bys na sobě měla mít šaty, aby postižené části těla byly opravdu důkladně zakryté. Až se budeš sprchovat, tak nejlépe vlažnou vodou. Horká i studená voda by mohla vyvolat zvýšení teploty pokožky. Po sprše se natři lehkým regeneračním mlékem určeným speciálně na ,,po opalování''. Postará se o dostatečné ochlazení a zklidnění postiženého místa. Kůži, která se slupuje po odeznívajícím spálení už v žádném případě znovu nevystavuj sluníčku. Teprve až se za několik týdnů uzdraví, můžeš po vydatném nakrémování zase vyrazit a dát si sluneční lázeň. A na co bys v létě určitě neměla zapomenout, je samozřejmě pitný režim. V letním teplém počasí se tvůj organismus snaží ochlazovat a regulovat svoji vnitřní teplotu pocením. Právě proto potřebuje dostatek tekutin. Denně bys měla vypít 2-3 litry tekutin. V létě raději mnohem víc.

Pokožka - Před opalováním

7. července 2010 v 12:00 | LittleDreamer
JAK DLOUHO NA SLUNÍČKU ?
Když pomineme černochy a tmavé rasy vůbec, existují čtyři základní typy pleti, fototypy, které určují, jak dlouho můžeš být na sluníčku, aniž by ses spálila.

Fototyp 1 : Má velmi světlou pleť a velké mnžství pih. Vlasy mají načervenalý nádech, oči jsou hnědé nebo modré. Kůže nezhnědne, ale loupe se. Na sluníčku může být 5-10 minut.

Fototyp 2 : Má světlou pleť a sem tam pihy. Vlasy jsou blonďaté až hnědé, oči modré, zelené nebo šedé. Kůže zhnědne jenom trochu a spálí se. Na sluníčku může být 10-20 minut.

Fototyp 3 : Má světlehnědou pleť bez pih, tmavě blonďaté až hnědé vlasy, hnědé nebo šedé oči. Nemá problémy se zhnědnutím pokožky. Ke spálení dochází méně často. Na sluníčku může být 20-30 minut.

Fototyp 4 : Má hnědý odstín pleti bez pih, tmavě hnědé až černé vlasy a tmavé oči. Kůže zhnědne rychle a téměř nikdy se nespálí. Na sluníčku může být až 40 minut.

PÉČE PŘI SLUNĚNÍ
3 zlatá pravidla
CITLIVOST PLETI na sluneční záření vždycky hodnoť spíš jako vyšší, než abys ji podcenila.
VHODNÁ DOBA - určitě se vyhýbej polednímu slunci. Ideální pro opalování je ráno ( do 10 hodin ) a potom odpoledne ( od 16 hodin ).
NANÁŠENÍ OPALOVÁKU - ochranný krém nanes 30 minut před sluněním. Potřebuje určitý čas, aby mohl začít působit. Nezapomeň ani na rty a kup si balzám s UV.

BEZPEČNÉ OPALOVÁNÍ
Přípravky na opalování nabízejí různou ochranu před škodlivým zářením. Mírnou ( UV 2-6 ), střední ( UV 8-12 ), intenzivní ( UV 15 a výše ) a maximální ( UV 50 a více ).

Tip z internetu : Abys zjistila, jak dlouho můžeš být na sluníčku s určitým opalovacím přípravkem bez rizika spálení, tak si vynásob dobu tvé přirozené ochrany pleti ( ↑ fototyp ) ochranným faktorem toho opalovacího přípravku a vyjde ti povolená doba opalování. :)
 
 

Reklama